Mücevher İhracatı Nasıl Yapılır?

Mücevher İhracatı Nasıl Yapılır

Mücevher ihracatı, ülkelerin tasarlamış olduğu mücevherleri, uluslararası ihracat prosedürleri doğrultusunda satması anlamına gelir. Mücevher tasarımlarına bakıldığında altından mamul, gümüşten mamul, pırlanta ve bijuteri olarak farklı gruplara ayrıldığı görülmektedir. Değerli taşların işlenmesi ardından düzenlenen pazarlama süreci, ihracatın nasıl yapıldığının kısa ve net açıklamasıdır. 
Ülkemizde yapılmaya devam eden mücevher ihracatında, Goldium önemli bir rol oynamaktadır. Kapsamlı şekilde ele alındığında ise ülke bütçesine büyük katkı sağlayan dış ticaret stratejilerinden biridir. Türkiye, 2022 yılında en çok Birleşik Arap Emirlikleri’ne mücevher ihracatı yapmıştır. Bu sektörden 1 yıl içerisinde kazanılan tutarın ortalama 3 milyar olduğu öne sürülmüştür. Mücevher ihracatı ve nasıl yapıldığına dair tüm detayları ele aldığımız içerikte, sorularınıza net yanıtlar bulabilirsiniz. 

Mücevher İhracatı Nedir? 

Mücevher ihracatını anlamak için öncelikle bu ürünlerin nasıl ortaya çıktığına bakmak gerekir. Altın, gümüş, zümrüt gibi değerli madenler, hammadde olarak satılsa da, mücevher ihracatı daha farklı işlemektedir. Değerli taşlar, takı tasarımı alanında belirli aşamalardan geçirilir ve bijuteri konsepti altında satışı gerçekleştirilir. 
Tasarım modellerinin her biri üretim öncesinde toparlanıp seçilir. Bu modellemelere göre gerekli malzemeler ayarlanır. Çok titiz ve detaylı bir süreç sonrasında, ürünle ilgili kusur analizi yapılır. Tasarımlar; kolye, küpe, bilezik, bileklik gibi farklı takılar olarak ortaya çıkar ve fiyat skalası son derece yüksektir. 
“Mücevher ihracatı nasıl yapılır” sorusuna yanıt verirken elde edilen bu takıların, yurt dışına satışının yapıldığını söylemek gerekir. İhracat yapacak firmalar, yasal izinler doğrultusunda ülke ekonomisine katkı sağlamaktadır. 
Mücevher İhracatında Türkiye’nin Yeri 
Goldium gibi şirketleri diğerlerinden ayıran birçok etken vardır. Bu etkenler, mücevher satın alınabilecek ülkeler başında, Türkiye’nin yer almasını sağlamıştır. İşte pek çok ülkeyi Türkiye’den mücevher ithal etmeye teşvik eden faktörler şunlardır:

  • Malzeme kalitesi: Özellikle altın gibi metallerde ulaşılmak istenilen saflık değerlerini çoğu şirket umursamıyor. Ancak neredeyse kusursuza yakın kalitedeki malzemeler ülkelerin tercih sebepleri arasında yer alıyor. 
  • Dolandırılmama garantisi: Bu sektör, yüksek meblağlar gerektirdiği için güvenilirlik en önemli etkendir. Dolayısıyla şirketler konuyla alakalı garantiyi şart koşuyorlar. 
  • Uygun fiyat: Türkiye’deki üretim kalitesinin son derece uygun fiyatlarda sunulmasından dolayı çoğu ülke ithalini Türkiye’den yapmaktadır.
  • Eşsiz tasarımlar: Modelleme konusunda eşsizliğe ve güzelliğe çok fazla önem verilmektedir. Ürününün orijinal olması, şirketlerin tercihini etkileyen unsurlardan biridir.
  • Tecrübe: Ülkeler, isteklerini karşılayabilecek derecede şirketlerden yana tercihte bulunmak istiyorlar. 

Görüldüğü üzere, her sektörde olduğu gibi mücevher ihracatı alanında da fark yaratmayı başarmak son derece önemlidir. Goldium, Türkiye pazarındaki donanımı sayesinde dünyaya açılmayı başarmış ve sayılı markalardan biri haline gelmiştir. Dünyanın en değerli takıları olan mücevherler, özel tasarımlara sahip olmadığı sürece rağbet görmeyeceğinden, kalitesi üst seviyeye taşınmıştır. Eşsiz üretimleri sayesinde Türkiye, ihracat pazarında önemli bir yer edinmeyi başarmıştır. 

Etiketler: altın
Ekim 24, 2022
Listeye dön
cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR